ҚРҰБ ставкасы 27.04.2024
USD: 443.35 RUB: 4.82
Сайт мәзірі

Қазақстан нарығындағы сатып алу эволюциясы

25.09.2023

2023 жылдың 1 жартыжылдығында ETS-Тендер электрондық сауда алаңының сауда көлемі 67 млрд теңгені құрады – 55 млрд теңгеге сатып алу, 12 млрд теңгеге сату. Сатып алулардың 70% - ы бойынша жалпы сомасы 39 млрд теңгеге шарттар жасалды.

Ағымдағы жылдың мәмілелер көрсеткіші өткен жылмен салыстырғанда 32,2% - ға артық. 2022 жылы 2 153 мәміле жасалса, 2023 жылы олардың саны 2 848-ге дейін өсті. Бұл жаңа клиенттерді тартуға байланысты өсім. Алаңды пайдалану тиімділігінің көрсеткіші (шарттар жасасу) шағын және орта бизнес субъектілерінің электрондық форматқа белсенді көшуіне байланысты ЭТ-ға жеткізушілерді ұлғайту есебінен өткен жылдың ұқсас кезеңінде 48% - дан 70% - ға дейін ұлғайды.

БНАЖ-Тендер ЭТП – да табиғи монополиялар субъектілері, жер қойнауын пайдаланушылар және коммерциялық сегменттің компаниялары-150-ден астам сауда рәсімдерін ұйымдастырушылар қаралады. Нарық сегменттері бөлінісінде 45% коммерциялық компанияларды сатып алудың іске асырылмаған заңнамалық актілеріне, жер қойнауын пайдаланушыларды сатып алудың 30% -ға және табиғи монополиялар субъектілерін сатып алудың 25% -ы тиесілі.

Алдыңғы кезеңдердің статистикасы тауарлар, жұмыстар мен қызметтер тұрғысынан тауарларды сатып алудың көш бастап тұрғанын көрсетеді. 2023 жылдың 1 жартыжылдығында 23,4 млрд. теңге сомасына тауарларды сатып алуға шарттар жасалды.

1 қыркүйектегі жағдай бойынша ЭЦҚ-да 55 000 компания тіркелген. БНАЖ-Тендер ЭТП-да қазақстандық Тапсырыс берушілерді сатып алуға жақын және алыс шетелдердің 600 000-нан астам жеткізушілерін тарту мүмкіндігімен Ресей Федерациясындағы Электрондық сатып алу нарығының көшбасшыларымен серіктестік қарым-қатынас жасалған.

              БНАЖ тендер ЭТП сервисі күнделікті форматты жетілдіруде, нәтижесі мынадай:

1 жартыжылдықта ірі өндірістік холдингтер үшін екі корпоративтік электрондық сауда алаңы (ЭСА) іске асырылды, 2 жартыжылдықта интеграциялық процестер аяқталатын болады.

Корпоративтік алаңның артықшылықтары:

* Меншікті бренд бук;

* жаңалықтарды жариялау;

* тек компания топтарын сатып алу;

* имидждік плюс-меншікті корпоративтік алаңның болуы компанияның жетілуін көрсетеді және жеткізушілер үшін сатып алу ниеттерінің маңыздылығын растайды;

* сатып алуды өткізу мүмкіндігі талдау, аккредиттеу, иерархияны қосу, шешім қабылдау - тендерлік комитет құралдарын пайдалану мүмкіндігімен бүкіл холдинг бойынша орталықтандырылған;

* Автоматтандыру есебінен сауда-саттық алу қызметінің барлық кезеңдерін оңайлату;

* сатып алу процесіне қатысушылар арасындағы ішкі және Сыртқы коммуникацияларды жеңілдету.

Сервисті жетілдірудің бір бөлігі жеке кабинетте серіктес компания ұсынатын контрагенттерді тексеру функционалын енгізу болып табылады. Жеткізушілерде кассалық алшақтықты азайту мақсатында серіктес компаниямен факторинг- Тапсырыс беруші тарапынан есеп айырысуды күтпей – ақ ақша алуға мүмкіндік беретін өнім іске қосылды.

БНАЖ тендер-сатып алу процесін ашық, автоматтандырылған және тиімді етуге мүмкіндік беретін цифрлық сатып алу әлеміне жолсерік болып табылады. Нарықтың цифрлық форматқа көшу қажеттілігін түсінуі ЭТК-дегі сатып алулар саны мен көлемінің жыл сайынғы өсуімен расталады. 2023 жылғы 1 қыркүйектегі жағдай бойынша сатып алулардың жалпы саны сандық мәнде 40 мың сатып алу белгісіне және көлемі 1,5 трлн теңгеге жақындады.

БНАЖ тендер ЭТП құрылған сәттен бастапқы қызықты статистикасы:

Сатып алуды өткізу кезінде жүйеге қатысушылар 15 542 354 әрекет жасады.

Жеткізушілермен жұмыс жөніндегі бөлімшенің жеткізушілерге жасаған қоңырауларының саны–269 944 құрайды.

1,5 трлн теңге – ЭТ-ға сатып алудың жалпы көлемі.

1,32 трлн теңге – жеңімпазды таңдаумен сатып алу көлемі.

225 млрд теңге – тапсырыс берушілердің экономикасы.